PRIJEPOLjE – Užički „Putevi“ privode kraju radove na rekonstrukciji poslednje deonice magistralnog puta (A-6) kroz Srbiju, prema Crnoj Gori, od Brodareva do Barskog mosta, na samoj graničnoj međi.

Godinama najlošija i najopasnija deonica, levom obalom Lima, zadavala je nevolje i vozačima, i putnicima, i putarima. Zbog lošeg kolovoza, čestih odrona, suženja i otežanog mimoilaženja, dolazilo je do „čepova“ u kanjonu. Sada će, kažu, na kolovozu proširenom na šest metara, vožnja biti – sigurnija i brža.

– Okončano je oko 90 odsto građevinskih radova – ističe Sabahudin Kozica, upravnik gradnje „Puteva“ u Prijepolju.- Deonica od Brodareva do Gostuna, duga šest kilometara, završena je, ima i bele linije, a predstoji postavljanje signalizacije, zaštitne ograde i mreže na stenama i kosinama. Na poslednja dva kilometra, od graničnog prelaza Gostun do Barskog mosta, ugrađen je noseći sloj asfalta, a ako vremenske prilike i nadzor dozvole, za dva-tri dana može da se završi asfaltiranje.

PRESKOČEN GOSTUN  U RADOVIMA, koji su počeli krajem turističke sezone, „Putevi“ su preskočili deonicu od gotovo kilometar na graničnom prelazu Gostun. Ovde je odavno zapelo oko para i oko rešavanja imovinskih odnosa za gradnju šest traka, terminala, objekata za granične službe…

Na veoma prometnoj saobraćajnici Prijepolje – Bijelo Polje nije gotovo ništa rađeno otkako je završena sedamdesetih godina prošlog veka. Putari su najviše posla imali da bagerima „kavanjem“ uklone oko 5.000 kubika kamena sa stena koje su se sa nadnosile na put. Upravnik Kozica kaže da nije bilo sredstava da se uklone ili „torketiranjem“ zatvore neke opasne stene u poluraspadnutom stanju.

Rekonstrukcija je „Puteve Srbije“ koštala oko 150 miliona dinara, a radovi su, uz kraće zastoje, izvođeni prema projektu beogradskog Centra za planiranje urbanog razvoja. Inače, proširivan je kolovoz i na deonici koja će, prema planovima kanadske kompanije REV, biti potopljena gradnjom HE „Brodarevo 1“.

I dalje je u Limskoj dolini neophodna oprezna vožnja jer vrebaju odroni i klizišta. Kod Đozgića česme se prolazi uz semafor jednom trakom, dok je u Gračanici – četa saobraćajnih znakova.

GALERIJE

PUTARI žure da pre snega i mrazeva završe tri galerije između nedavno proširenih tunela na granici. Već su izliveni stubovi, iz baze se dopremaju izliveni nosači, koje će povezivati betonska ploča i štititi drum od odrona i usova – lavina snega, koje su prošle zime prekidale saobraćaj. Tri tunela su, prema rečima inženjera Enesa Hurića, duga 173, a galerije 70 metara.